Glorantha-foorumi

Kalikos – Suomen Glorantha-seura ry:n keskustelufoorumi
Tänään on 23.06.2018 07:10

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 04.03.2012 11:46 
Poissa
Keisari
Keisari

Suunnittelen Keskimaahan kolmanteen aikaan sijoittuvaa kampanjaa, johon sääntöjärjestelmäksi olen ajatellut vääntää kevennetyn version Kerpistä. Iso kysymys on, että miten magiaa tulisi käsitellä. Magiahan on Keskimaassa voimakkaasti läsnä esimerkiksi taikaesineiden kautta, mutta sen suora käyttö on harvinaista. Vielä kimurantimpi juttu on uskonto, joka itse TSH:ssa loistaa poissaolollaan. Valar ovat selkeästi olemassa ja niin on Morgothin ja hänen kätyrinsä Sauronin musta mahtikin, mutta onko tässä kaikki? Miten taikuutta ja uskontoja teidän mielestänne kannattaisi käsitellä?

Iso pelitekninen kysymys puolestaan on, että miten pitäisi suhtautua noihin Kerpin velho ja animisti luokkiin. Olen ajatellut korvata velhon jonkun sortin oppineella tai tietäjällä, jolla on harvinaisia tietokykyjä. Oppinut siis voisi oppia käyttämään parantavia ja huumaavia yrttejä ja myrkkyjä, sekä kenties jopa valmistamaan ruudista alkeellisia sähikäisiä ja pommeja. Harvinaisia salatietoja siis, mutta ei lähtökohtaisesti mitään yliluonnollista.

Animistin olen ajatellut korvata mystikolla tai yleensä olennolla jolla on pääsy johonkin yliluonnolliseen voimaan. Olen tuuminut, että mahti voisi virrata valosta (Valarista), pimeydestä (Morgothista) tai sitten jostain muusta lähteestä kuten Beornin voima jolla tämä muuttuu karhuksi, ilmeisesti tekee. Mitään kovin mahtavia tai suurieleisiä voimia en ole ajatellut mystikoillekaan tarjota.

Jos olis ideoita siisteiksi tiedoiksi oppineille tai yliluonnollisiksi voimiksi mystikoille, niin kuulisin niitä mielelläni. Voimien ei tarvitse olla TSH:n kaanonista löytyviä, mutta kuitenkin Keskimaa henkisiä.

We are the Fallen.
-Oath of Affirmation of the Eight tribe

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia