Topi:
Ensimmäinen kalikoksen vuosikokous on nyt kunnialla käyty läpi. Hauskaa oli hieman huuruisissa meiningeissä, mutta kyllä siitä Gloranthastakin juteltiin!
Totta, sillä kokous oheisjuttuineen oli minustakin oikein onnistunut tapahtuma.
Yhdistyksen kokous sujui nopeasti Juhan päättäväisissä otteissa ja puheenjohtahan "nuija" kopsui pöytään tasaiseen tahtiin.
Jep, kokous sujui tosiaan joutuisasti, eikä asioitakaan ollut paljon. Oikeastaan ainoat mainitsemisen arvoiset asiat itse kokouksessa olivat että Juha ja Eetu vaihtoivat puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan paikkoja ja että Kalikokselle valittiin logo. Valitettavasti oma suosikkini (jossa logon kirjaimien päällä oli jäätä) ei voittanut äänestystä, mutta ihan tyylikäs logo silti saatiin.
Ensin ohjelmassa oli vuorossa Tarsh wars freeform ja Matin vetämä karhun kaato skenu. Itse osallistuin karhun kaatoon ja hauskaa meillä matin johdolla oli!
Osallistuin Tarsh Wariin, mutta lopetin sen kesken ehtiäkseni vetää Karhunkaato-pelin. Näin ollen en osaa sanoa TW:sta kovinkaan paljon, joskin pelattavanani oli Punaisten rakuunoiden päällikkö amfiarkki Gordion. Muutkin pelaajat olivat lunarilaista armeijaa, joka oli menossa "diplomaattiselle" tehtävälle Tarshiin - tosin valtava sotajoukko mukaan.

Jompikumpi pelinjohtajista tai joku koko pelin pelannut pelaaja voisi kai kertoa tarkemmin siitä, kuinka pelissä lopulta kävi.
RuneQuest-skenaario, jonka vedin neljälle hienolle pelaajalle oli tosiaan nimeltään Karhunkaato. He saivat valmiit pelihahmot, neljä daranmaalaista ritaria, ja selvisivät oikein hienosti pelistä. En viitsi tarkemmin kertoa pelin tapahtumista, koska vedän samaa seikkailua irkissäkin ja olen suunnitellut ehkä laittavani tämän seikkailun kenties myöhemmin nettiin. Joka tapauksessa vaikka lopussa tuli hiukan kiire, kun peikkopallojutut olivat alkamassa, Karhunkaato onnistui loistavasti ja ainakin minä pelinjohtaja nautin siitä kovasti. Kiitokset siis teille peliin osallistuneille oikein maukkaasta pelistä!
Kokouksessa oli myös esillä useita kiinnostavia Glorantha-kirjoja, joista minusta mielenkiintoisin oli nimeltään Enclosure. Peikkokirja Uz: the Trolls of Glorantha herätti kokousyleisen keskuudessa myös kiinnostusta, vaikkakin selvittämättä taisivat jäädä Zorak Zoranin riimut (jotka muuten näin jälkikäteen selvitettyinä ovat RuneQuestissa Pimeys, Epäjärjestys ja Kuolema).
Eli jonkun Punainen lääkepussi/laukku jäi jälkeen. Myös mustat adidas lapaset ja kirjavat sukat löytyivät lattialta.
Eivätpä ole ainakaan minun, sillä onneksi kaikki kirjani, noppani ja muut tavarani näyttävät pysyneen tallessa siitä huolimatta, että ne välillä olivat vähän levällään.

Reppuni vain oli hetken kadoksissa, mutta sekin löytyi pian ja pääsin johtamaan Karhunkaatoa.
Kiitos lämpimästi kaikille osanottajille mahtavasta kokouksesta ja eiköhän saadaa seuraavasta tapaamisesta yhtä hauska!
Kiitokset myös minun puolestani sekä osallistujille että järjestäjille!